söndag 20 januari 2008

Skogspromenad med hästarna

Hua idag var vi iväg på äventyr med hästen, han behövde komma ut i skogen lite. Det finns inte så mycket skog där han bor nu så det blev tur med hästtransport och så. Jag måste säga att även jag har längtat efter en härlig ridtur så ja var heltossig av iver innan vi tillslut ÄNTLIGEN var på väg.
Tyvärr fick jag inte rida de första metrarna som ja brukar men de gick bra ändå.

Men de blev en ganska lång promenad och eftersom jag hela tiden var tvungen att springa före för att kolla läget så fick ja änna mer motion än hästarna. Så när vi skulle klättra upp för ett berg så fick ja nog, hu va högt de var o det var till råga på allt så var de dessutom VATTEN som rann så det var jobbigt som attans, men ja ja de var till att kämpa på. ...hatar vatten.... Stannade o pustade lite men då blev matte lite orolig och började hojta efter mig. Så det var bara att knata vidare.

Nu ligger jag här i köksoffan igen och vilar upp mig, men en sak är säker måste träna lite på kondisen... Men de var en mycket händelserik dag!