onsdag 29 oktober 2008

De var inte meningen....

Om, om och om igen så har jag försökt att säga till alla att det var inte meningen, jag skulle ju bara leka med de där roliga hönorna...
När matte skulle hämta hästen i hagen så stängde hon in mig i sadelkammaren, men hon glömde att stänga kattluckan...opsis.... jag smet ut den vägen.... O sen så tänkte jag bara gå till matte, men på vägen så var dom, hönorna!

Kunde inte låta bli och bara jaga dom lite.... dom flög och tjattrade väldigt, oj så ROLIGT. Så jag jagade dem lite till, tillslut så kom jag ikapp gamla Ava och skulle bara stoppa henne från att springa ifrån mig. De ramlade av lite fjädrar i rumpan på henne. Då fick jag nog för mig att jag var på jakt så de blev ett litet tugg till på henne. Tyvärr så är inte hönor gjorda så att det går att leka med dem på terriervis... Ava blev lite för skadad, så hon fick sluta sina dagar...
Matte var arg som ett bi hela dagen, jag vet inte hur många gånger jag förlåt pussade och gjorde allt för att säga förlåt, men de tog ett par dagar innan hon var som vanligt igen....

Fossey som inte alls vet hur man jagar hönor fick äta upp hönan sen, vi åkte hem så jag fick inte ens smaka....de var ju ändå jag som fixade middagen. Men de var väl mitt straff.

ps. Matte har nu bestämt att vi ska inte ha några egna hönor hemma hos "mormor" ds.

Inga kommentarer: