lördag 27 september 2008

Jakt på okänt varelse!

När vi kom hem från stan så var det kaos i boden! Matte trodde i två minuter att de varit inbrott... men de var ju så låst o fint... Vid närmare koll så insåg hon att det måste varit ett djur instängt ett par dagar som försökt ta sig ut! Matte städade o letade men hittade inget, och ingen granne saknade katt eller så. Hrm, hon kallade då in MIG ;o), ska ju vara grythundssläkte så JAG fick den äran att svassa runt o se om ja kunde hitta nåt. Oj oj vad gott de luktade, där gick ja och grymtade men tyvärr så fanns det ingen kvar att fånga in. Men sen fick matte den briljanta iden att kanske fanns de nåt uppe på logen, så hon tog mig under armen, klättrade upp för stegen och hivade upp mig på loftet.

- JAG ÄR JU HÖJDRÄDD!... men andades ett par djupa andetag och sen så sökte jag av även där uppe, men utan resultat. Vi har kommit fram till att de måste vara en STOR mus eller så som varit i farten så det blir till att plocka fram råttfällorna.

Så jakten går vidare på det vi inte vet vad det är ???!!!!

Inga kommentarer: