fredag 21 november 2008

Ska katter jämt få bestämma?

Kan man be matte ta katten och gå en kurs i vardagslydnad... För Svante håller på att ta över här hemma, tycker att han i dag passerade gränsen. Matte har trimmat mig, så jag fryser en anings just nu. Men då har JAG fått en specialkudde att ligga på brevid elementet i köket, *Mm* det är så skönt. Men när vi kom hem från promenaden i dag så vem låg på MIN kudde om inte den där katten. Bad honom att gå därifrån och han reste sig, muttrade nåt om att han frös han också. SEN så snurrade han runt ett varv o la sig ner igen.

Tyvärr är det inte så stor idé för mig att ta striden med honom, hans nåldynor till tassar smakar jag inte gärna på i onödan. Så nu ligger jag i soffan med ylletröjan fortfarande på och surar...

3 kommentarer:

Månskensbonden sa...

Katten här hemma äter upp min mat och knör alltid undan mig om jag får slicka mattes tallrik efter middagen.

Fossey

Månskensbonden sa...

Katten här hemma äter upp min mat och knör alltid undan mig om jag får slicka mattes tallrik.

Det gillar jag inte.

Fossey

Mahlin sa...

hEJSAN! dEN DÄE sVANTE BORDE VERKLIGEN GÅ EN LYDNADSKURS. Vad snäll du är som låter honom låna din kudde. Han gillar dig så mkt att han bara vill vara på dina grejer. Ett gott nytt år får ni ha allesammans på Gotlan. krm från Ludde och Zigge i Jönköping